Tävlingarna i Hfrk

Det var inte riktigt min helg i Helsingborg:(. Cassiopeia tabbade sig på hinder 3 och 4 och var riktigt fin resten av rundan i 1.20.
Ragtima Charley hade två tråkiga ned slag i 1.25 och i 1.35 ville han inte längre än till nionde hindret varför vet jag inte riktigt, tyvärr pratar de ju inte.
Mallaco hade två ner i 1.35 kändes helt ok, i 1.45 kändes han väldigt fin fram till tionde hindret där han inte ville längre, det var en kombination med vatten mattor under. Sist han gjorde så hade han ont i ett framben och då lovade jag mig själv att kolla upp han nästan gång han gör så igen innan jag blev för besviken på honom. Det gjorde jag också, var uppe på Ugglar i går och vi röntgade hans bakben, där hittade Uwe något som kunde vara andledningen. Nu ska vi behandla honom 1 gång i veckan i sju veckor med något medel som man tydligen kunde tävla på. Så hoppas jag att jag får en ny Malle:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0